500X FL: Powrót do…
Fiat 500X przeszedł właśnie lifting. Ingerencja stylisty nie była tym razem istotą zmian. Pod maską 500X pojawiły się dwie nowe jednostki napędowe. Jednak i „twarz” auta nieco odmłodniała. Premierze odniownego samochodu toowarzyszy klip reklamowy, w którym FCA odnosi sie do hitowego filmu z lat 80. – Back to the future…
- Fiat 500X
- Fiat 500X
- Fiat 500X
Na początku, o zmianach w wyglądzie 500X. Zbyt dużo ich nie ma, ale zapewniam, że są! Nowe są miedzy innymi zderzaki, lampy w technologii Full LED a we wnętrzu, nowy klaster ze wskaźnikami, same wskaźniki i kierownica. Nowe też w dziedzinie infotainmentu. Nowy, lepszy interfejs i aż 10 systemów wspomagających kierowcę. W tym 3 (asystent pasa ruchu, rozpoznawania znaków i ogranicznik prędkości) w standardzie.
Nowa wersja Urban oferuje nowy przedni i tylny zderzak, a wersje City Cross i Cross mają nowe osłony na zderzakach podkreślające ich odważny wygląd. Nowy design nadwozia podkreśla dwie „dusze” modelu
- Fiat 500X
- Fiat 500X
- Fiat 500X
To, co tym razem było istota zmian to dwa nowe silniki. Pod maskę, poza dwoma znanymi już dieslami MultiJet i starym, aczkolwiek sprawdzonym 1,6 E-Torqe trafią nowe motory Firefly. Oba, z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI) wsparte turbosprężarką. Firefly T3 to jednostka trzycylindrowa o pojemności 1 litra mocy 120 KM i 190 Nm. momentu obrotowego. T4 dysponuje czterema cylindrami, pojemnością 1,4 litra, mocą 150 KM i 270 Nm. momentu obrootwego litra. Nowe jednostki odchudzono, a kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą. Korpus nie jest już z żeliwa tylko lżejszego aluminium. Osprzęt silnikowy zamontowano nie na doczepianych wysięgnikach, które były powodem dodatkowych drgań jednostki a na pylonach będących częścią korpusu. Motory otrzymały filtry cząstek stałych (GPF) i są przystosowane do współpracy z układem hybrydowym.
- Fiat 500X
- Fiat 500X
- Fiat 500X
Wspomniane już diesle, to motory MultiJet II z technologią Stop&Start dostosowane do wymogów normy Euro 6D dzięki technologii SCR (Selective Catalytic Reduction).
Mniejszy z nich to silnik o pojemności 1.6 litra i mocy 120 KM (320 Nm.) pracujący w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub automatyczną DDCT z podwójnym sprzęgłem, z napędem na przednia oś. Większy, to dwulitrowy MultiJet II o mocy 150 KM (350 Nm.) z dziewięciobiegową, skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła. Warto dodać, że poza nową Vitarą, 500X to jedyny SUV/crossover z opcjonalnym napędem na obie osie.
Diesle mają nowy system, który łączy w ramach jednego rozwiązania, technologię SCR z wtryskiem AdBlue i DPF w celu wychwytywania i redukcji cząstek stałych.
Auto trafia do salonów w dwóch stylistykach: City i Offroad. Cena nie zmieniła się w stosunku do poprzednika. Cena bazowa to 67 tys. złotych. Najdroższe 500X wyceniono na 104 tysiące, I to jest naprawdę dobra wiadomość…